pátek 24. května 2013

DIY plástvový papír

Dnes mám pro Vás něco trochu složitějšího, ale nebojte se! Je to velká zábava sledovat, jak Vám "plástve" rostou pod rukama, a výsledek je úchvatný... 

DIY plástvový papír


Budeme potřebovat:
  • hedvábný (tissue) papír
  • čtvrtku v bravě hedvábného papíru
  • lepidlo v tužce
  • tužku
  • nůžky (nebo kruhovou řezačku)

1. Ze čtvrtky si vyřežeme kolečko o průměru požadované koule. 
Já jsem chtěla udělat přáníčko s polokoulí a tak jsem udělala kruh o velikosti jen asi 10 cmLépe a rychleji se ovšem dělají větší koule - třeba na dekoraci na party :) 
Použila jsem při tom kruhovou řezačku. Můžete samozřejmě nahradit kružítkem a nůžkami, nebo si kruh můžete obkreslit pomocí misky nebo sklenice. 



2. Kruh rozstřihneme na polovinu. 



3. Nyní vystřihneme z hedvábného papíru kolečka o stejném průměru, jako jsme vystřihli ze čtvrtky. Čím více koleček, tím bohatší koule a krásnější výsledek. 
Já jsem použila cca 50 ks. Hedvábný papír má tu výhodu, že najednou můžete vystřihnout více kruhůa nemusíte stříhat všech 50 kousků zvlášť :)



4. ...připravím si hotová kolečka...



5. Nyní si vezmeme jednu polovinu připravené čtvrtky a potřeme ji lepidlem.




6. Na čtvrtku přesně přilepíme první kolečko..



7. Na kousek papíru si připravíme "lepící diagram" -  půlkruh přiložíme na papír (zhruba 1 cm necháme přesahovat přes okraj) a kreslíme na papír střídavě tečky a čárky po celém obvodu půlkruhu. Na místa, u kterých máme nakresleny tečky naneseme lepidlo a hedvábný papír z druhé poloviny na lepidlo přeložíme. 



8. Na půlkruh nyní naneseme lepidlo na místa, kde jsme si nakreslili čárky a přilepíme na něj další kolečko z hedvábného papíru. A pak opět lepidlo na tečky, přeložit. Na přeložené lepidlo na čárky a přilepit nový kruh. A tak pořád dál a dál :)



9. Po chvilce by Vaše hromádka měla vypadat zhruba takto. Já jsem použila tři barvy hedvábného papíru, abych kouli trochu ozvláštnila.


10. Až budete spokojeni s velikostí koule, nalepíte na konec druhou půlku čtvrtky.


11. Takto by měla vypadat Vaše koule po roztažení.


Já jsem chtěla plástvový papír použít na přáníčko a tak jsem nemusela dělat celou kouli, ale jen polokouli :)


Hotové přání

Asi přemýšlíte, jak by se přání pak dalo do obálky... stačí přilepit jednu stranu k papíru a celou parádu složit a zanechat instrukce k jejím roztažení (a třeba nechat na nenalepené straně kousek oboustranné pásky). Já jsem naštěstí přání nesla rovnou na oslavu :)

Pokud se rozhodnete si tuto techniku vyzkoušet, rádi se podíváme, co jste vytvořili!

4 komentáře:

  1. gratuluji k trpělivosti...je to už opravdu hodně dávno, kdy jsem kouli zkoušela :-) ...na přáníčku vypadá báječně

    OdpovědětVymazat
  2. jé, to je super!!! akorát nevím, jestli bych to s mojí trpělivostí zvládla;-)

    OdpovědětVymazat
  3. ten návod nedává smysl, na obrázky je lepidlo na tečkách a přitom je podtím napsané, že ho dáme na čárky, takže je to pěkně zmatené a vlastně nevím, kam je teda mám dát a jestli se to střídá nebo ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Obrázek se vždy vztahuje na text PŘED obrázkem. Tedy když píšu že nanáším na tečky, je pod tímto textem obrázek s lepidlem na tečkách. Opravdu stačí střídat tečky a čárky, překládat půlkruhy a lepit nové...A-

      Vymazat

Pin It button on image hover