úterý 7. března 2017

FREESTYLE

JANA S.
Dnes se s Vámi podělím o svou obsesi z posledních měsíců. Tématem mého příspěvku je scrapování na polo-/průhledný základ. Vlastně tím neplánovaně navazuji na únorovou PL challenge, do které jste posílaly neuvěřitelné množství skvělých příspěvků! Průhledných nebo částečně průhledných materiálů se v scrapovém světě neobjevuje zas tak mnoho. Vellum milujeme všechny, ale jako základ se moc nehodí. Určitě si vybavíte fantastická přáníčka, která vytvořila Valika s použitím acetátové fólie … a zaregistrovala jsem i pár přáníček s acetátem od dalších českých scrapařek. Kromě toho mě koncem loňského roku zaujala jedna Francouzka, která pracuje s plastovým poloprůhledným materiálem – tvoří z něj klasické 30-kové stránky, menší stránky, či minialba, přání …
Trochu jsem po tom jejím materiálu pátrala, ale nejdřív se mi nic vypátrat nepovedlo. Myšlenka však byla zaseta, chvilku rostla a dloubala, až byla tak nesnesitelná, že jsem se rozhodla vyzkoušet si něco podobného. Vhodnou plastovou čtvrtku jsem neměla, ale co takto použít acetát? Pro svou prvotinu jsem zvolila acetát bez vzoru. Protože se zrovna objevila lednová PL challenge, řekla jsem si, že bych mohla vytvořit průhlednou titulku …
V místě, kam jsem chtěla umístit fotografii, jsem si napatlala skvrnu z akrylových barev a přidala cákance. Výhodou číslo jedna u nesavých materiálů je bezesporu možnost zbavit se nevzhledných skvrn bez zničení podkladu – dokud nevysušíte, můžete setřít. ;) Nesušila jsem horkovzdušnou pistolí, aby se acetát nezkroutil, ale fénem. Bála jsem se, co udělá čas s barvou na hladkém podkladu, tak jsem ho zkoušela zafixovat lakem, pak jsem stránku leštila od přebytečného laku … No, dělala jsem psí kusy. (Kdybyste viděly, jak ji přenáším v „rukavicích“ z ponožek, abych na ní neměla otisky! Pak jsem ji ukázala kamarádce a ta na ni normálně sáhla … od té doby ponožky při scrapování nevytahuji  )
Okolí fotky jsem zdobila málo - někdy tou dobou se u mě naplno projevila fascinace minimalizmem. Nesměl chybět letopočet, zvolila jsem bílé thickers. Lepila jsem pomocí glossy accents. Trochu problematické je focení stránky – prožila jsem si zábavný večer spojený s přesouváním nábytku … ;)


Mezitím jsem zcela náhodou narazila na netu na hledané plastové čtvrtky a nebylo záchrany – nedávno mi dorazilo pár Priplaků a tady je můj první počin s nimi. 


Opět s minimem zdobení. Barevně jsem byla jednoznačně pod vlivem úžasného lednovo-únorového MY LIFE kitu, z něhož jsem co-to na stránce i využila. Schválně, jestli najdete co ;) … (Tímto stylem mám ovšem se stávajícími zásobami ozdob vystaráno navěky!) Od lakování jsem upustila – uvidíme, co se bude dít časem.
To je pro dnešek ode mne vše. Mým cílem nebylo sepsat dokonalý návod, protože mám v tomto směru málo vyzkoušeno. Rozhodně však hodlám v experimentování s acetátem a Priplaky pokračovat. Máte-li nějaké zkušenosti s průhlednými stránkami, budu moc vděčná za Vaše rady, postřehy a názory. A kdo ještě nezkoušel, nedáte si říct? Možná je to malinko jiný scrap, ale pořád 100% zábava.
Přeji Vám krásné předjaří!
Jana

17 komentářů:

  1. Jani tak to je paraaada. Moc se mi libi ten minimalizmus ktorý ja neviem :-) ale vyzerá to super. No dala by som si povedať len zohnať tie acetatove ctvrtky ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, vďaka, acetát kúpiš aj v ČR :) Myslím, že bude zaujímavé aj využitie vzorovaných, ja sa chystám na ten od Teresy Collins, ktorý myslím, ešte holky v eshope majú.

      Vymazat
  2. Tak layout na vellum musím zkusit, to je nádhera! <3

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je super, stránka vypadá naprosto skvěle, Jani :-)Brouk do hlavy byl nasazen :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Originální nápad a dokonalé zpracovani, Jani!

    OdpovědětVymazat
  5. Super nápad a perfektní inspirace.Budu muset vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  6. Jani to je opravdu krása krása, a v tom stojánku to je pecka ... jsem si říkala, že už přece nejde objevit nic nového ...a Ty jsi opět předčila očekávání všech. Luxusní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já nic neobjevila ... jen liftuji zahraničí :) Ale stejně moc děkuji!

      Vymazat
  7. Ty jo, Tvé stránky jsou tak "lehoučké", myslela jsem si,že už to víc nejde. Ale hle ono to ještě jde :). Levitujici barevné skvrny fakt nemají chybu. Krásné a vtipné! Díky!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, díky! Skvrny ... to je další můj osobní "trhák" poslední doby. Nejhorší je, že se do nich obvykle zamiluji a pak už je nechci přikrývat zdobením! A pak přemýšlím, zda ještě scrapuji :D

      Vymazat
  8. Jani je to vzdušné a svěží! Přesouvání s ponožkami mě pobavilo :)))

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover